2010. április 4., vasárnap

Pótvizsga 3. - Négyesben a sziklák alatt

Szakasz: Dorog - Piliscsaba
Időpont: 2010. április 3.

Résztvevők: Zita, Király Laci, Király Andris, Kócos
Táv: 18,6 km

Szintkülönbség: +872/-745
Átlagsebesség: 3,84 km/h

Tiszta menetidő: 4 óra
Túra teljes időtartama:  4 óra 50 perc

A tavaly nagyszerű balatonfelvidéki túra meghozta a kedvünket a húsvéti kiránduláshoz, s mivel voltak (s vannak is még) elmaradásaink, hát kerestünk egy olyan útvonalat, amelyet egy autóval is teljesíteni lehet.
A Dorog - Piliscsaba szakasz ilyen, habár az előzetes szakirodalom-tanulmányozás nem sok jóval kecsegtetett. Nagy elődeink közül az Sz. Kis házaspár azzal fejezi be a Tekergőn a blogbejegyzését, hogy "nem ez volt az eddigi túrák legjobb része". Hörpölinék pedig a végén, vonatra várva így összegeznek: "ennél csak jobb jöhet".

Az átok, amely ezek szerint a Kék Túra ezen szakaszán ül kis híján minket is utolért, mert épp hogy csak elértük a Piliscsabáról Dorogra tartó vonatot. (Már az nem volt jó jel, hogy kétszer is sorompót kaptunk - a saját vonatunktól). Aztán pedig Dorog határában felmondta a szolgálatot a fényképezőgépem, így Andris iPhone-jával készítettük a fotókat. Ám a végére mégis minden jóra fordult, hisz azért mégiscsak elértük a vonatot, és az iPhone-os képekhez a pontos földrajzi helyet is hozzárendeli a készülék, így tulajdonképpen még értékesebb fotókat kaptunk.
Maga a túra is igen kellemesnek bizonyult, a kapaszkodók nem voltak túlságosan kemények, a Kesztölc feletti szakasz, amely a Sziklák alatti dűló nevet viseli kifejezetten kellemes volt a tavaszi virágokkal és a remek kilátással. Ugyancsak nem lehet panaszunk a kesztölc borból készült hosszúlépésre sem, amellyel húsvéti sonkás szendvicsünket egészítettük ki a klastrompusztai megálló alkalmával.
Igaz ugyan, hogy ezt a túra szakaszt a Forma1 monaco-i versenyéhez hasonlíthatjuk, annyit megy falun és városon belül, meg betonúton a túraútvonal, azért a múltkori sárdagasztás után ez a mostani kirándulás újra visszahozta a kedvünket. Még akkor is, ha ismét bedőltünk a jeleknek, és kissé eltévedtünk Piliscséven, végülis gyorsan megtaláltuk a helyes utat.
Kócos végigaludta az utat hazáig - sajnos én nem tehettem ...

(A túra útvonala és néhány további kép megnézhető ezen az oldalon.)

megegyeztünk abban, ennél csak jobb jöhet