2012. november 4., vasárnap

Könnyed túra a Mátrában

Szakasz: Szarvaskő - Sirok (22. sz. túra)
Időpont: 2012. október 06.
Résztvevők: Sz. Kis Ági, és Sz. Kis Laci.
Táv: 17,5 km. A menetidő 4:20 volt.
Emelkedés 506 m.
Október 6-án a két Szkis egy Marcipánnal vágott neki a Szarvaskő-Sirok szakasznak. Korán reggel indultunk Budapestről kocsival, útközben megtekintettük Heves megye összes csatornaépítési projektjét (legalább 6 jelzőőrös irányítással találkoztunk.).

Szarvaskő

A Siroki templom tövében felszálltunk a menetrendszerinti buszra, és kb 1 óra alatt, Eger érintésével átmentünk Szarvaskőre. Marcipán és az útitársak is jól viselték a hosszú utat a zsúfolt buszon.

19,9 km-t gyalogoltunk, 500 m szintemelkedéssel. A szakasz nagyon kellemes, jól járható, ideális egy napos túra. Az út csak erdőben vagy kisebb irtások mellett vitt, Marcipán is szabadon kószálhatott

Az út végén, a Barát és Apáca sziklától szép rálátás nyílt Sirokra. Egy völgyben megbújó kis falu a távolban.

Itt már fáradni kezdtünk, a falu távolinak látszott, de megjelentek a városi cipős kirándulók, jelezve, hogy mindjárt a végcélnál vagyunk.