2015. szeptember 6., vasárnap

Esőben is szép volt

Szakasz: Regéc - Boldogkőváralja (26. sz túra, OKT 261)
Időpont: 2015. szeptember 5.
Résztvevők: Király Laci, Zita, Király Kata, Sz. Kis Ágota, Sz. Kis  Laci,
Táv: 18,2 km
Szintkülönbség: fölfelé: 300 m, lefelé: 530 m
Átlagsebesség:  3,2 km/h
Tiszta menetidő: 4:40
Túra teljes időtartama: 5:40

A hétvége terve a Boldogkőváralja - Eszkála erdészház szakasz volt. Összesen 32,5 km tiszta táv, de tartozott még hozzá, mintegy 1,5 km bekötő szakasz is.

A Flórika vendégház, amelyik nem
az egyetlen magyar  aranylabdás focistáról,
hanem egy közeli forrásról van elnevezve
Szállást Újhután a Flórika Vendégházban foglaltunk. Tiszta, de a 80-as éveket idéző berendezéssel és szolgáltatással.

A kezdőpontokra Háromhuta (Óhuta-Középhuta-Újhuta) polgármestere vitt minket. Azt mesélte a környékről, hogy nagyon lecsökkent az állandó lakosok száma, többnyire nyaralóházakká alakulnak a régi parasztházak. Munkát csak az erdőgazdaság és az idegenforgalom ad. Megbeszéltük vele, hogy ő is tervezi egyszer majd megtenni a kéktúrát. Természetesen azonnal felajánlottuk, ha Budapest környékén tart, szívesen szállítjuk a túra kezdő vagy végpontjához, csak hívjon bennünket.

A többiek a helyi boltban kávéznak és Túró Rudit vásárolnak
Regécen beütöttük a kezdőpecsétet, és közben nézegettük a nagyon szürke felhőket, és reménykedtünk benne, hogy az előrejelzés ellenére nem lesz eső a hétvégén.
Hát lett.

A regéci vár (egyelőre tető nélkül)
Regéc után azonnal kapaszkodni kezdtünk felfele, hogy a vár lábánál, rátérjünk a körkörösen felfele tartó szakaszra, ami ugyan nem része a kéktúrának, de a várat mindenképpen meg szerettük volna nézni. Tudtuk, hogy a várban jelentős helyreállítási munkálatok zajlanak és ezen a héten várják a tetőhöz való anyagot is. Felkapaszkodtunk. A faanyag eddigre
még nem érkezett meg, az eső viszont igen. Csendes szitálás kezdődött, ami ki is tartott az út végéig.

A körkörös úton leereszkedtünk a várból és Mogyoróska felé vettük az irányt. 11 óra körül értünk a faluba, ahol egy bácsi azt mondta, ha jól kilépnek, délre Arkán is vannak. Mi jól kiléptünk, de majdnem kettő óra lett, mikorra Arkára értünk. A patak völgyében számoltuk az átkeléseket. 2005-ben Hörpölin 9-ig, mi most 7-ig jutottunk. Néha kicsit csendesedett az eső, akkor reménykedve vártuk, hogy hátha eláll. Hát nem. Én örültem, hogy Mariannal vissza kell még jönnünk pótolni erre a szakaszra, mert ezt a szép részt jó lesz egyszer nem esőben végigjárni. Mielőtt beértünk a faluba, megebédeltünk.

Végiggyalogoltunk a nagyon rendezett Arkán, ráköszöntünk az előző túra szálláshelyére, és betonúton mentünk Boldogkőváraljáig. Nagyon örültünk, hogy a múltkori túrán nem álltunk meg a vasúti megállóhelynél, hanem bejöttünk egészen a faluig, mert ebben az időben jobb volt minél hamarabb befejezni a gyaloglást. Bíztunk benne, hogy az előrejelzéseknek megfelelően a másnap már esőmentes napunk lesz.

Vacsorázni Erdőbényére mentünk a Magita Hotel éttermébe. Ajánlani tudjuk mindenkinek. Igényesen tálalt finom ételek, figyelmes, jó hangulatú kiszolgálás.