2016. március 15., kedd

Napsütéstől havazásig

Időpont: 2016. március 14-15.
Szakasz: Szentbékkálla-Nagyvázsony
Résztvevők: Mariann, Sz. Kis Ági
Szakasz: 21,7 km (14,6+7,1)
Szint: +554/-585
Menetidő: 4:45 és 2:30 pihenőkkel

Újabb pótlótúra. Zánkai bázis, 21,7 km, másfél nap, napsütés és hóesés, jó hangulat. Dióhéjban,ennyi.
Az első nap: Balatonhenye-Nagyvázsony 14,6 km, közepesnél gyengébb szintkülönbség. 
Ragyogó, tavaszi napsütés, hóvirágok, ideális túraidő. Egy rövidebb elbizonytalanodás, jelkeresés volt az egyetlen jelentősebb esemény a szakaszon. 
Jelkeresés közben
Jó tempóban tettük meg a távot, kellemesen, én talán kicsit jobban is, elfáradva a végére.
Végig napsütésben

Hóvirágok
 
Kabát nélkül

Második nap:
Még éppen nem esik



Balatonhenye Szentbékkálla 7,1 km, közepes szintkülönbséggel.






Az időjárás előrejelzés miatt, Mariann hajnalban, én kicsit később néztem meg aggódva, hogy esik-e már?
Szerencsére csak az induláskor kezdett szemerkélni az eső, de elszántak voltunk. A szemerkélés lassan erősödő hószitálásba ment át. 
Szélirányból már látszik a hó (havas)
Havasabb
Leghavasabb
És legesleghavasabban az Eötvös Kilátóban:


A szakasz végén, leereszkedve a kilátótól, Szentbékkállán már esőben fejeztük be a túrát. Végigkísért bennünket az a jó érzés, hogy nem futamodtunk meg. A szállingózó hó inkább érdekes, mint kellemetlen volt, az esőből az út végén pedig már csak annyit kaptunk, amennyi nem tudta megzavarni a jó hangulatunkat.
Szépen metszett szőlő, Szentbékkálla felett
Virágzó fák, havasesőben
Kettő másik társasággal is találkoztunk. Az egyikkel induláskor, Balatonhenyén. Profi, a hátizsákokat is védő, térd alá érő esőkabátokkal, túrabottal, felszerelt középkorú csapat volt.  Arra gondoltam, lehet, hogy mi nem vagyunk elég felkészültek?
A másik csapat Szentbékkálla határában jött velünk szembe. Fiatal, kicsit ázott, csapzott társaság, néhányan esőkabátnak gondolt felszerelésben. Nagyvázsonyig mentek. Arra gondoltam, milyen felkészültek vagyunk mi! Szó, mi szó, nem cseréltem volna velük.
Nagyon jó másfél nap volt ez. Azzal együtt, hogy kicsit szomorúan gondoltam arra, első alkalommal bezzeg egy nap alatt tettük meg ezt a távot! 

Nincsenek megjegyzések: