2014. július 14., hétfő

Városlődtől Bakonybélig nyáron (pótlótúra)

Szakasz: Városlőd - Bakonybél (8. sz. túra első fele OKT081, OKT906, OK082, és OKT083 eleje a zöld jelzésig)
Időpont: 2014. július 12.
Résztvevők: Király Laci, Zita Sz. Kis Ágota, Laci,
Táv: 20,6 km
Szintkülönbség: +340/-340 m
Átlagsebesség: 4,58 km/h
Tiszta menetidő:  4:33
Túra teljes időtartama: 6:00

2011. október 23-án „invalidusokként” jártuk végig ezt a távot (ld: Invalidusok kéktúrán” bejegyzést), több ponton rugalmasan kezelve a túraszabályokat. Konkrétabban: 2011-ben az első napon levágtuk a túra végét egy rövidítéssel, a második napon autós segítséget kértünk, sőt Kislaci meg sem tette ezt a szakaszt. Tehát pótolni kellett. (Azt csak nagyon halkan jegyezzük fel, hogy a Városlődön átvezető, mintegy 3 km-es részt  mindkét alkalommal kihagytuk).

Ritka szerencsével választottuk ki a napot. Pénteken még szakadó eső volt, vasárnap pedig tikkasztó meleg.
Péntek este Bakonybélben beszélgetéssel, borozgatással zajlott, szombaton korán indultunk.

Négyen jó tempóban haladtunk a megszüntetett vasúti töltésen. A jelzést csak egyszer veszítettük el, de szerencsére ez nem okozott 500 m-nél nagyobb kitérőt. Kicsit megpihentünk a piros jelzés találkozásánál, ahol népesebb baráti társaság pörköltfőzéshez készülődött.

Németbánya előtt a jelzés a völgyben halad, de a kidőlt fák miatt kénytelenek voltunk a jelzéssel párhuzamos erdei úton menni.

Pecsételés után megtettük a szakasz egyetlen emelkedős részét, majd aszfaltozott erdei úton fordultunk Bakonybél irányába. Mindig felismerni véltük, hogy kettő és fél évvel ezelőtt innen mentünk autóval.

Bakonybélbe beérve pecsételni letértünk a Gerence szállóhoz, majd nagy lelkierőről téve tanúságot nekivágtunk a falut megkerülő aszfaltozott szakasznak. Itt már nagyon sütött a nap és kevés volt az árnyék. Kislaci megtáltosodva vágtatott elöl, Zita szolidaritást vállalva velem, baktatott hátul.
Hörpölin mérése szerint 19,7 km-t, a GPS szerint 20,6 km-t tettünk meg. A kocsikhoz érve, azonnal elhatároztuk, hogy eztán nem tervezünk 17 km-nél hosszabb szakaszokat, mert az elnehezedő lábak nagyban csökkentik a túra élvezeti értékét.