2015. október 27., kedd

A nyolcadik évfordulón a legkeletibb ponton

Szakasz: Nagyhuta - Bányi nyereg (27. sz túra, OKT 271-272)
Időpont: 2015.október 23.
Résztvevők: Király Laci, Zita, Sz. Kis Ágota, Sz. Kis  Laci,
Táv: 18,1 km
Szintkülönbség: fölfelé: 530 m, lefelé: 422 m
Átlagsebesség:  2,9 km/h (4,1)
Tiszta menetidő: 4:22
Túra teljes időtartama: 6:11

Elöljáróban: Az év elején még erre a hétvégére terveztük a nyolc éve (2007. október 23.) megkezdett kéktúránk befejezését. De Király Andris és Zsófi esküvője (sok boldogságot az ifjú párnak!!) kicsit átszervezte az őszi menetrendet. Közben az is kiderült, Király Katának van esélye arra, hogy egy év alatt be tudja pótolni a kimaradt szakaszokat. Ezért 2016. október 23-ra halasztottuk a túra befejezését.

A hétvége tervezett programja 3 nap, 40 km, közepes szintek, kellemes őszi, napsütéses túraidő. Öten lettünk volna, de sajnos Mariann péntek reggelre heveny gyomorpanaszokkal ébredt, ezért nem tudott eljönni.
Készül a vacsora a Kövesudvar Vendégházban
Sátoraljaújhelyen a Kövesudvar Vendégházban volt szállásunk. Mindenkinek a legjobb szívvel ajánljuk. Kényelmes, nagyon szépen berendezett vendégház, kedves tulajdonossal.
Csütörtökön este érkeztünk, Zita csirkepaprikása volt a vacsoránk.
Nagyhuta szélén felfelé indultunk
A kéktúra új útvonalvezetése érintette a másnapi programunkat. A Bányi-nyeregnél az új jelölés a mi mérésünk szerint további 5 km-t és 300 m körüli emelkedést tett az útvonalba. Kicsit hezitáltunk, hogy melyik oldalról induljunk, mert ezzel az új szakasszal a táv elejére és végére is került egy húzósabb emelkedő. Nagyhutai kezdés mellett döntöttünk.
Az a bizonyos plusz 2 kilométer is szép volt
Miután csak négyen voltunk kettő autóval, az első napra nem szerveztem külön szállítást. Az egyik kocsit letettük a Bányi nyereg pecsételőpontnál, ahol az új jelölés egyik pontja indul. Kislaci kétszer megkérdezte tőlem, biztosan itt és nem a másik végén kell letenni a kocsit? Én kicsit hezitáltam, alaposan végiggondoltam a túrafüzet megnézése nélkül, aztán határozottan azt mondtam, hogy igen. Ekkor még nem tudtuk, hogy ez a válasz Királylaci további, majdnem kettő kilométerébe kerül majd a túra végén.
Az egykori Huta Kocsma - pecsételőhely
Átautóztunk Nagyhutára, egyensúlyozva pecsételtünk a patakparton. Már a faluban elkezdődött egy enyhe emelkedő, aztán hosszan nagyon kényelmesen gyalogoltunk.

Vágáshutára beérve találtunk egy faragott táblát, amely szerint Vágáshután mindenkinek szokás köszönni. A tábláról lemaradtak az ékezetek, az n betűk pedig inkább a cirill i betűnek, mint N betűnek látszottak. Ennek ellenére, mi mindeninek köszöntünk. A Huta kocsma feliratú magánháznál pecsételtünk, kicsit távolabb leültünk egy padra megpihenni.

A faluból kiérve felkapaszkodtunk a Nagy-Hallgató-nyereg erdei pihenőhöz, ahol megebédeltünk. Az ebéd után meglepően gyorsan elértük a Vöröskő vendégházat, ahol reggel a kocsit hagytuk. 13:00 óra volt ekkor.
Fegyelmezett kisiskolás a legkeletibb ponton

Itt kezdődött a túra legnehezebb szakasza. Azt gyorsan eldöntöttük, hogy annak ellenére, hogy a kocsi nem a túra végpontján áll, még ezen a napon megtesszük az új jelölés szerinti többlet kilométert. Azt is kitaláltuk, hogy miután Királylaci a leggyorsabb közülünk, Ő fog visszagyalogolni a kocsiért. (Kb. 500 méter, mondtam, mert valahol ezt olvastam. 1,8 km lett.)
Nekivágtunk. Az elején kicsit emelkedtünk, aztán egy rövidke egyenes szakasz, aztán csak mentünk fölfele, aztán még fölfele, és még fölfele. A 14. és 18. kilométer között ez már nem esett nagyon jól.

Királylaci a negyed távtól már nem látszott, Zita is szépen eltűnt előttünk, Kislaci és én hátul. A térkép szerint elértük a túra legkeletibb pontját, ahol becsatlakozik a Alföldi Kéktúra. 8. évfordulón a legkeletibb ponton.
Néha kinyílt az erdő ...
Innen már csak ereszkedni kellett. Négy óra volt mikorra visszacsatlakoztunk a régi jelre. Zita negyedórával, Királylaci félórával hamarabb ért le ide. De így legalább volt ideje visszamenni a kocsiért. :)

Este a szálláson kicsit elgyötört állapotban borozgattunk, játszottunk, beszélgettünk. Felmerült, hogy a következő kettő napra tervezett 12,8 és 9,8 kilométeres szakaszokat ne tegyük-e meg egy nap alatt? Egyelőre elvetettük az ötletet.

Nagyon sok gombát láttunk
További képek az indafotón.